Trumpų vaizdo įrašų dalijimosi platformos „TikTok“ kūrėjai paskelbė, kad jau greitai visiems naudotojams bus prieinama nauja nuotraukų dalijimosi programėlė „TikTok Notes“. Naudotojai netruko pastebėti, kad jos funkcijos beveik nesiskiria nuo didžiausio konkurento – socialinio tinklo „Instagram“. Anot Justinos Antropik, „Tele2“ skaitmeninių kanalų turinio vadovės, tai ne pirmas toks atvejis, kai konkuruojančios platformos kopijuoja viena kitos funkcijas.
Jau pranešė naudotojams
Dalis „TikTok“ naudotojų neseniai sulaukė pranešimų, prašančių sutikti su būsimais pokyčiais. Jau visai netrukus nuotraukos, kurias jie kelia į savo paskyras, atsidurs naujoje nuotraukų bei teksto dalijimosi programėlėje „TikTok Notes“. Taip platformos kūrėjai paskelbė apie savo kuriamą su „Instagram“ konkuruosiančią programėlę.
„TikTok“ kūrėjų teigimu, naujosios „TikTok Notes“ platformos dizainas dar nėra patvirtintas. Taip pat kol kas nepranešama ir apie platformos paleidimo datą.
„Kai kurių „TikTok“ naudotojų gauti pranešimai rodo, kad naujoji programėlė leis naudotojams įkelti arba dalytis nuotraukų įrašais. Šiuo metu „TikTok“ siūlo funkciją, kuri leidžia skelbti nuotraukų serijas su garsais ir filtrais. Įprastai daugelis „TikTok“ naudotojų yra stebėtojai – jie tik peržiūri kitų kūrėjų turinį, o ši nauja programėlė galėtų tapti nauju būdu labiau įsitraukti“, – pastebi J. Antropik.
Kopijuoja vienos kitas
Pasak J. Antropik, tai jau ne pirmas atvejis, kai „Instagram“ ir „TikTok“ kuria panašias į viena kitos funkcijas. 2020 m. „Instagram“ pristatė „TikTok“ srautą primenantį trumpų vaizdo įrašų formatą „Reels“. Sulaukusi sėkmės, „Reels“ formatą „Instagram“ net bandė padaryti pagrindine platformos funkcija. Kilus neigiamai reakcijai, šio pokyčio buvo atsisakyta.
„Kopijavimo, funkcijų atkartojimo tendencija ryški visuose socialiniuose tinkluose. Taip yra todėl, kad neretai tokie sprendimai atsiperka ir įtraukia daugiau naudotojų. Pavyzdžiui, savo populiarią „Stories“ funkciją „Instagaram“ nukopijavo nuo kitos populiarios platformos „Snapchat“. Kitas pavyzdys – „Meta“ pristatyta „Threads“ programėlė, kuri veikia tokiu pačiu principu, kaip jos pirmtakė „X“ (anksčiau – „Twitter“)“, – sako J. Antropik.
„Tele2“ skaitmeninių kanalų turinio vadovė priduria, kad socialinių medijų platformų funkcijoms panašėjant, naudotojų palankumas naujoms programėlėms priklausys nuo jose susiburiančių bendruomenių, naudotojo patirties, algoritmų tikslumo.
„Svarbiausia naujosios „TikTok Notes“ platformos užduotis bus pasiūlyti tokią patirtį, kad naudotojai ne tik išbandytų ją iš smalsumo, bet ir iš tiesų joje pasiliktų ilgam“, – teigia J. Antropik.
Ekspertė primena, kad „TikTok“ platforma patiria sunkmetį. Praėjusį mėnesį JAV Atstovų Rūmai priėmė įstatymo projektą, pagal kurį Kinijos įmonė „ByteDance“ privalo parduoti „TikTok“ kitam valdytojui. Kitu atveju programėlė bus užblokuota visose Jungtinėse Amerikos Valstijose.
Daugiau informacijos:
Asta Buitkutė
„Tele2“ atstovė ryšiams su visuomene
M +370 668 00467
@ asta.buitkute@tele2.com